Тема:
Головні слова у реченні.
Мета:
ознайомити дітей з головними словами у
реченні, вчити знаходити їх у реченнях, вдосконалювати вміння розрізняти
речення за метою висловлювання та інтонацією; розвивати мовлення учнів, спостережливість;
сприяти розвитку пізнавальної активності використовуючи ІКТ; виховувати любов
до художнього слова та краси рідної природи.
Обладнання:
презентація.
Хід
уроку
І.
Організаційний момент.
-
З яким настроєм ви, діти, прийшли на урок? (використання піктограми настрою)
(слайд 1)
-
А щоб настрій у вас був справді гарний, треба потрудитись. Побажаємо один
одному успіхів. Усміхніться сусідові по парті, беремося до роботи.
ІІ.
Мотивація навчальної діяльності.
1. Бесіда
-
Пригадайте, над якою темою ми зараз
працюємо.(Речення)
-
За допомогою вправи «Незакінчене речення
» перевіримо знання з цієї теми.
2. Вправа
«Незакінчене речення» (слайд 2)
-
Зв’язані
між собою слова утворюють ….
-
Речення виражає …….
-
Розповідним називається речення, в якому
про щось……..або….
-
У кінці розповідного речення
ставиться…..
-
Речення, в якому про щось запитується,
називається ….
-
У кінці питального речення ставиться
знак ….
-
Речення, в якому є спонукання,
називається …..
-
Коли в реченні висловлене сильне
почуття, ставиться знак …
-
Таке речення є ….
3. Перевірка
домашнього завдання.
Вправа 255. Прочитайте
складені вами речення. Доведіть що вони дійсно спонукальні.
4. Каліграфічна
хвилинка.(слайд 3)
1) Загадка
Живе – лежить, помре –
побіжить.(Сніг)
СсСсСссасосн
ні іг
2) Звуко
– буквенний аналіз слова СНІГ.
3) Запис
речення.
Над полями заіскрився сніг.
-
Яке це речення за метою висловлювання?
-
За інтонацією?
5. Повідомлення
теми і мети уроку.(слайд 4)
-
Сьогодні ми розширимо свої знання про
речення, дізнаємося, що серед слів у
реченні є головні.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Колективна
пошукова робота.(слайд 5)
-
Прочитайте ще раз речення.
Над полями
заіскрився сніг.
-
Про що йде мова у ньому? (про сніг)
-
Що саме говориться про сніг? (що він
іскриться)
-
Яке питання поставимо до слова
іскриться? (що робить?)
Висновок. У реченні серед усіх
слів є головні. Ці слова відповідають на питання:
-
ХТО? ЩО?
Їх підкреслюють однією рискою.
-
Підкресліть слово СНІГ.
-
Що робить? Такі слова підкреслюють двома рисками.
-
Підкресліть слово ІСКРИТЬСЯ.
2. Робота
за таблицею. (слайд 6)
-
Прочитаємо правило про
головні слова.
3. Робота
за підручником.
Колективне виконання вправи 258.
-
Про що говориться в першому реченні?
Знайдіть в ньому головні слова.
-
Підкресліть їх.
(Виділення головних слів в інших реченнях)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (слайд 7)
ІV.
Осмислення й творче застосування набутих знань.
1. Списування
із завданням.
Вправа 259.
2. Творча
робота. (слайд 8)
Садок, хати,
вишневий, коло.
Хрущі, вишнями,
над, гудуть.
-
Чи можна сказати, що це речення? Чому?
-
Поставте і запишіть їх в такому порядку,
щоб вийшли речення.
-
Знайдіть головні слова в цих реченнях.
V. Закріплення й узагальнення знань.
1. Самостійна
робота.
Вправа 260.
- Прочитати та
записатиречення у зошит. Знайти головні слова
і підкреслити їх.
VІ. Підбиття підсумків навчальної діяльності.
1. Інтерактивний
прийом «Рефлексія».(слайд 9)
-
Сьогоднішній урок був для мене….
-
Я сьогодні поглибив знання…
-
На уроці я навчився…
-
Найлегшим для мене було…
-
Найважче було…
-
Найцікавіший момент на уроці…
2. Виставляння
оцінок.
VІІ.
Домашнє завдання.
Вправа262,
вивчити правило про головні слова у реченні.
Немає коментарів:
Дописати коментар