четвер, 31 березня 2016 р.

Урок української мови 2 клас

Тема: Головні слова у реченні.
Мета: ознайомити дітей з головними словами у реченні, вчити знаходити їх у реченнях, вдосконалювати вміння розрізняти речення за метою висловлювання та інтонацією; розвивати мовлення учнів, спостережливість; сприяти розвитку пізнавальної активності використовуючи ІКТ; виховувати любов до художнього слова та краси рідної природи.
Обладнання: презентація.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- З яким настроєм ви, діти, прийшли на урок? (використання піктограми настрою) (слайд 1)
- А щоб настрій у вас був справді гарний, треба потрудитись. Побажаємо один одному успіхів. Усміхніться сусідові по парті, беремося до роботи.
ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.
1.     Бесіда
-         Пригадайте, над якою темою ми зараз працюємо.(Речення)
-         За допомогою вправи «Незакінчене речення » перевіримо знання з цієї теми.
2.     Вправа «Незакінчене речення» (слайд 2)
-         Звязані між собою слова утворюють ….
-         Речення виражає …….
-         Розповідним називається речення, в якому про щось……..або….
-         У кінці розповідного речення ставиться…..
-         Речення, в якому про щось запитується, називається ….
-         У кінці питального речення ставиться знак ….
-         Речення, в якому є спонукання, називається …..
-         Коли в реченні висловлене сильне почуття, ставиться знак …
-         Таке речення є ….
3.     Перевірка домашнього завдання.
Вправа 255. Прочитайте складені вами речення. Доведіть що вони дійсно спонукальні.
4.     Каліграфічна хвилинка.(слайд 3)
1)    Загадка
Живе – лежить, помре – побіжить.(Сніг)
СсСсСссасосн ні іг
2)    Звуко – буквенний аналіз слова СНІГ.
3)    Запис речення.
Над полями заіскрився сніг.
-         Яке це речення за метою висловлювання?
-         За інтонацією?
5.     Повідомлення теми і мети уроку.(слайд 4)
-         Сьогодні ми розширимо свої знання про речення,  дізнаємося, що серед слів у реченні є головні.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.     Колективна пошукова робота.(слайд 5)
-         Прочитайте ще раз речення.
Над полями заіскрився сніг.
-         Про що йде мова у ньому? (про сніг)
-         Що саме говориться про сніг? (що він іскриться)
-         Яке питання поставимо до слова іскриться? (що робить?)
Висновок. У реченні серед усіх слів є головні. Ці слова відповідають на питання:
-         ХТО? ЩО?  Їх підкреслюють однією рискою.
-         Підкресліть слово СНІГ.
-         Що робить?  Такі слова підкреслюють двома рисками.
-         Підкресліть слово ІСКРИТЬСЯ.
2.     Робота за таблицею. (слайд 6)
-         Прочитаємо правило  про  головні слова.
3.     Робота за підручником.
Колективне виконання вправи  258.
-         Про що говориться в першому реченні? Знайдіть в ньому головні слова.
-         Підкресліть їх.
(Виділення головних слів в інших реченнях)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (слайд 7)
ІV. Осмислення й творче застосування набутих знань.
1.     Списування із завданням.
Вправа 259.
2.     Творча робота. (слайд 8)
Садок, хати, вишневий, коло.
Хрущі, вишнями, над, гудуть.
-         Чи можна сказати, що це речення? Чому?
-         Поставте і запишіть їх в такому порядку, щоб вийшли речення.
-         Знайдіть головні слова в цих реченнях.
V. Закріплення й узагальнення знань.
1. Самостійна робота.
Вправа 260.
-  Прочитати та записатиречення у зошит. Знайти головні слова  і підкреслити їх.
VІ. Підбиття підсумків навчальної діяльності.
1.     Інтерактивний прийом «Рефлексія».(слайд 9)
-         Сьогоднішній урок був для мене….
-         Я сьогодні поглибив знання…
-         На уроці я навчився…
-         Найлегшим для мене було…
-         Найважче було…
-         Найцікавіший момент на уроці…
2.     Виставляння оцінок.
VІІ. Домашнє завдання.
Вправа262, вивчити правило про головні слова у реченні.

(Інструктаж виконання вправи).

Немає коментарів:

Дописати коментар